Cześć!
Z ogromną przyjemnością witam Cię na stronie kursu:
Świadomy Harmonijkarz.
Część I. Podstawy gry na instrumencie.
Zapisy na kurs są aktualnie zamknięte, ale nie martw się!
Wciskając któryś z zielonych przycisków na stronie, możesz zapisać się na listę oczekujących.
Spokojnie, do niczego Cię to nie zobowiązuje. Po prostu, dzięki temu zostaniemy w kontakcie. Wskoczysz na wyższy poziom wtajemniczenia w życie Brodatych Dźwięków. Co jakiś czas otrzymasz od nas porcję darmowej harmonijkowej wiedzy.
Dostaniesz też w pierwszej kolejności info o kolejnym otwarciu.
(Nowe edycje zapisów otwieramy co kilka miesięcy.)
Nazywam się Mieszko Służewski,
ale możesz mówić na mnie Manfredi.
Mam 32 lata, a muzyką zajmuje się od ponad 20.
Na harmonijce ustnej gram od około 17 lat.
Prowadzę na YouTubie kanał harmonijkowy o nazwie Brodate dźwięki.
Hm…a może jesteś?
Na wszelki wypadek zamieszczam go trochę dalej,
ale teraz przejdźmy do konkretów na temat mojego KURSU.
Jest on wielką pigułą wiedzy na temat harmonijki:
I teraz musimy koniecznie doprecyzować sobie jedną rzecz.
Nieważne, ile CZASU masz już swoją harmonijkę.
Możesz grać na niej od godziny, tygodnia, miesiąca, roku czy 10 lat
i tak samo kwalifikować się na ten kurs,
czyli do nauki podstaw świadomego grania.
Bo liczy się to, CO umiesz i jak dobrze masz to WYĆWICZONE,
a nie od jak dawna próbujesz się tego nauczyć.
Dlatego zanim podejmiesz decyzję, zobacz proszę:
Jeśli prześledzisz różne brodatodźwiękowe materiały, na pewno natkniesz się na nazwę „Kurs harmonijki od podstaw” a może też fragmenty zeszłorocznej kampanii o „ostatnich zapisach w obecnej formie”.
I dokładnie tak się stało.
Jesteś teraz na stronie kursu w NOWEJ FORMIE.
Kurs ŚWIADOMY HARMONIJKARZ powstaje na bazie KURSU HARMONIJKI OD PODSTAW.
Bierzemy z poprzedniej wersji co najlepsze i tworzymy z tego 3-częściowy, jeszcze lepiej dopracowany program nauki!
Przewidujemy wstępnie:
CZĘŚĆ I. Podstawy gry na instrumencie. (Na to zapisy trwają teraz i o tym jest ta strona.)
CZĘŚĆ II. Zaawansowane techniki i tajniki gry.
CZĘŚĆ III. Sztuka improwizacji.
Wcześniej wszystkie te trzy tematy mieściły się w jednym ogromnym kursie.
Od teraz każdy z nich będzie odrębnym kursem samym w sobie.
Przy czym, przy przyszłych zapisach na części drugą i potem trzecią prowadzić będziemy wstępną weryfikację umiejętności. Chcemy zwyczajnie uniknąć sytuacji, że ktoś dołączy i materiał go przerośnie. Przewidujemy oczywiście pierwszeństwo i uproszczoną „rekrutację” dla osób, które będą uczyć się ze „Świadomego Harmonijkarza” od jego pierwszej części.
Kto, lepiej niż oni, może wiedzieć jak naprawdę pracuje się z kursem?
Przewijaj OPINIE lewo-prawo.
Myślałem, że jeśli umiem cokolwiek prostego zagrać ze słuchu, dam radę zagrać gamę C, jako tako radzę sobie z obniżeniami, to może szkoda czasu na zaczynanie od zera, ale jednak warto. Dlatego, że ten kurs pozwala wygładzić kanty swoich nabytych umiejętności i w dalszych modułach wprowadza nieznane dla mnie, lub poznane pobieżnie treści. Zwracam teraz większą uwagę na dokładność wygrania pojedynczych dźwięków (tu jeszcze mam sporo do zrobienia) i uświadomiłem sobie jakie mam braki w utrzymaniu tempa. Muszę tutaj nieco przysłodzić, co już parę razy uczyniłem: miałem kontakt w takiej czy innej formie z innymi prowadzącymi i ten materiał, pod względem dydaktycznym jest dla mnie najlepszy. Mam wrażenie, jakby Manfredi dopiero co sam pokonywał trudności, które są przed kursantami, bo wciąż do nich nawiązuje. To jest właśnie szalenie ważne. Z bardziej konkretnych rzeczy, podoba mi się bardzo płynne zwiększanie stopnia trudności, brak niedomówień oraz bardzo dokładne pokazywanie technik. Polecam ten kurs i nawet poleciłem już wcześniej skutecznie. Mam 100% pewność, że dwie osoby są uczestnikami za moją namową i dodam, że są zadowolone.
Generalnie korzystam z kursu i sobie chwalę. Miałem co prawda wątpliwości, czy warto wydać tyle na kurs harmonijki, ale materiały na stronie rozwiały ich większość. Dla tych, co nie chcą „wszystkiego za darmo” przekalkulowanie i porównanie ceny tego Kursu z kursem Bartka Łęczyckiego (obecnie), czy też innych dostępnych kursów np. Tomlin Harmonica School (subskrypcja miesięczna za dolary), chyba powinno rozwiewać wątpliwości. Tak gwoli dygresji poziomem merytorycznym ww. kurs Tomlina się nie umywa, bo mam porównanie, próbowałem. Nie mówiąc, o takim jednym kursie w postaci książki i „materiałów” dostępnych na naszym rodzimym Internecie, z którego chyba się nikt niczego nie nauczył…ja na pewno nie. Koniec dygresji. Moim zdaniem możliwość rezygnacji i zwrotu pieniędzy w danym czasie jest bardzo fair. Z rzeczy, które udało mi się dzięki temu kursowi osiągnąć, wymieniłbym przede wszystkim usystematyzowanie pewnej wiedzy. Nie czuję się już jak dziecko we mgle, które naukę „muzyki” … „zaliczyło” w podstawówce. W żadnych, mniej lub bardziej dostępnych, materiałach darmowych nie ma takiej pigułki i wchodzenia w poszczególne etapy. Oprócz tego czuję, że naprawdę poznaję instrument, który jakby nie patrzeć ma swoją charakterystykę i specyfikę. Wiem już, że ten instrument nie służy tylko do „piszczenia melodyjek”. Czuję się uświadomiony, że to instrument i wymaga pracy, co dla niektórych nie jest zaletą, tylko odstraszaczem, ale dla tych, co chcą podstawy podstaw, to jest wystarczające. Do zalet kursu należą jeszcze: dopracowana forma wizualna materiałów i dostęp do feedbacku. Zdecydowanie go polecam, bo naprawdę uczy, a nie służy do naciągania (w moim prywatnym odczuciu), cieszy oko i ucho, jest merytoryczny i poukładany logicznie, do tego jest cały czas rozwijany, a uwagi co do ewentualnych błędów są natychmiast weryfikowane i poprawiane.
Powstrzymywały mnie indywidualne kalkulacje budżetowe i w dniu zapisu zastanawiałem się jeszcze, czy mój zapał nie ostygnie po kilku miesiącach, tymczasem dziś (po około 6 miesiącach) jest większy niż w dniu rozpoczęcia kursu. Moim zdaniem jest to zasługa tego, jak kurs jest ułożony. Jest naprawdę ciekawy i nie mogę doczekać się rozpoczęcia kolejnego modułu, co nieustannie mobilizuje do ćwiczeń. Jeszcze na początku tego roku nie umiałem dobrze trzymać harmonijki, a teraz mam opanowane podstawy gry, obniżenia, zagrywki oraz improwizację przy ich użyciu do podkładu, znam kilka utworów oraz wyrobiłem sobie nawyk regularnego ćwiczenia, a co najważniejsze widzę u siebie postępy z tygodnia na tydzień. Podoba mi się to, że mogę uczyć się swoim tempem oraz to, że mam ciągły kontakt z Manfredim i innymi kursantami, dzięki częstym mailom i grupie, no i też to, że są oceny postępów. Kurs to ciekawie przygotowane moduły, które równoważą techniczne, żmudne ćwiczenia z ciekawymi utworami i zagrywkami. Przydatne są też materiały dodatkowe takie jak zeszyt ćwiczeń i podkłady czy choćby polecane przez Manfrediego płyty. Cenię Jego osobowość i poczucie humoru – ogólnie charyzmę. Jako kursant mam poczucie, że jestem traktowany poważnie i profesjonalnie. Nie poleciłbym tego kursu nikomu, bo istnieje bardzo duże ryzyko, że osoba, która dzięki poleceniu się na niego zapisze, w niedługim czasie, będzie grała lepiej ode mnie. A tak na poważnie to polecam każdemu przy każdej okazji. Głównie za ogromną ilość wiedzy podaną w ciekawy i przystępny sposób. Jeśli cokolwiek bym miał w tym kursie zmienić, to wprowadziłbym zasadę, że tylko pod warunkiem pozytywnej oceny, kursant może przejść do kolejnego modułu. Bardziej zmobilizowałoby to do pracy i przejście kolejnych etapów wiązałoby się z poczuciem dużej satysfakcji. Taka luźna myśl do przemyślenia.
Przy zakupie kursu nie miałem żadnych wątpliwości. Od dawna chciałem zacząć grę na jakimś instrumencie. Kiedyś nawet brzdąkałem na gitarze akustycznej. No i szukałem też pomysłu z prezentem na swoje ‘’półwiecze’’. Znalazłem ten kurs na Facebooku i jestem teraz w trakcie 2. modułu. Cieszę się z odskoczni od rzeczywistości. Podoba mi się pasja do muzyki jaką ma Manfredi i przekaz, że każdy może zagrać, jeśli ćwiczy systematycznie. Nie ma zmiłuj 😉 Lubię wyzwania…
Przed zakupem tego kursu byłem już po kilku miesiącach nauki gry na harmonijce i czułem duży niedosyt. Z racji dysponowania większą ilością wolnego czasu, przez początek pandemii, był to dla mnie świetny moment na rozpoczęcie takiego kursu i usłyszawszy, że takowy ma wkrótce ruszyć, długo się nie zastanawiałem. Tak naprawdę, dopiero dzięki kursowi uświadomiłem sobie, że granie na harmonijce nie jest takie proste, na jakie wygląda i że trzeba systematycznie ćwiczyć, żeby zauważać postępy w graniu. Dzięki motywacji od mentora codziennie rano ćwiczę około 30-60 minut i z radością stwierdzam, że poprawiła się moja technika grania i wiedza o muzyce. Bardzo podoba mi się nowoczesny sposób prowadzenia kursu, jak i bardzo przyjazna szata graficzna całości. Ogólnie, jeszcze przed zapisaniem się na kurs, z przyjemnością oglądałem filmy na YouTube “Brodatych dźwięków” i uczyłem się z nich fajnych utworów, które trafiały w moje gusta. W kursie najbardziej podoba mi się, że jest dużo materiałów z ćwiczeniami. Jak najbardziej polecam ten kurs każdemu, kto chce rozpocząć przygodę z harmonijką, jak i osobom już wcześniej grającym, gdyż jest tam bardzo dużo dobrze przekazanej wiedzy, opierającej się na wieloletnim doświadczeniu Mieszka. Mam nadzieję, że uda mi się zgłębić całą wiedzę zawartą w kursie.
Przed zakupem bałam się, że kurs będzie dla mnie za bardzo podstawowy i nie będzie wystarczająco materiału odnośnie, na przykład, improwizacji. Obawiałam się też, że forma kursu online, bez bezpośredniego kontaktu z nauczycielem nie będzie dla mnie. Bardzo cenię sobie interakcję z drugą osobą i z doświadczenia wiem, że poprzez bezpośrednią interakcję przyswajam wiedzę najlepiej. Jestem na samym początku kursu, ale jak na razie mi się podoba, bo dostaję rzetelne informacje na tematy związane z grą na harmonijce. Moje początkowe obawy się nie potwierdziły, ponieważ kurs jest dobrze przystosowany do samodzielnej nauki i bardzo często wyczerpuje treść zagadnień, jego interface jest bardzo przystępny i wysokiej jakości. Dodatkowo dostępny jest nauczyciel do udzielania feedbacku. Moim zdaniem ten kurs jest bardzo przystępny dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z harmonijką, jak i dla osób z większym doświadczeniem, które chcą polepszyć swoją technikę.
Miałem wcześniej wątpliwości czy mogę sobie pozwolić na wydanie tylu pieniędzy na swoje hobby. Zastanawiałem się też czy może lepiej poczekać na szumnie zapowiadany kurs Bartka Łęczyckiego. Mimo to zdecydowałem się dołączyć tutaj i nie żałuję. Przed kursem grałem sam jakieś pół roku. Dzięki kursowi usystematyzowałem naukę i poprawiłem granie we wszystkich obszarach. Timing, granie do podkładu, granie na niskich kanałach, obniżenia. Cenna jest dla mnie możliwość uzyskania informacji zwrotnej na temat swojego grania. Podoba mi się także nauka grania utworów do oryginalnych, fajnie przygotowanych podkładów. Inne mocne strony kursu to dobrze przygotowane materiały wideo i Grupa na Facebooku. Polecam ten kurs z racji rzeczy wymienionych wyżej, ale też ze względu na duże zaangażowanie ze strony Mieszka w tworzenie materiałów do kursu, prowadzenie kanału Brodate dźwięki i wsparcie na grupie Facebookowej. Dosłownie dwoi się i troi, żeby wszystko było jak najlepsze. Z uwag krytycznych, dodałbym dla przyszłych kursantów bardziej realny czas przerabiania poszczególnych modułów, na podstawie dotychczasowych doświadczeń. Przydałyby się też jakieś warsztaty/spotkania na żywo w realu. Tak, żeby się trochę zintegrować i powymieniać doświadczeniami z grą itp.
Reprezentuję poziom średnio-zaawansowany i miałem sporą rozterkę czy nie płacę za samą podstawową wiedzę, którą zdążyłem już zdobyć z innych źródeł. Teraz natomiast jestem mniej więcej w połowie kursu i póki co bardzo cieszę się z nowych zagrywek i ćwiczeń, które opanowałem. Podoba mi się to, że mam stały dostęp do materiałów oraz w samych materiałach: taby narzucone na filmik w realnym czasie, zeszyt ćwiczeń, który jest bardzo pomocny oraz język, który trafia do laika. Myślę, że dobrze jest czerpać wiedzę z jednego źródła zamiast skakać po YT, a to że Manfredi wiedzę ma, udowodnił niejednokrotnie.
Podjąłem decyzję, że dołączam do kursu, gdy tylko się o nim dowiedziałem. Wiedziałem od samego początku, że chcę, by Manfredi mnie uczył. Kurs daje mi przede wszystkim systematyczność, satysfakcję z wydobywania dźwięków i radość grania! Nie muszę się z nikim umawiać, ćwiczę i gram, kiedy tylko chcę. A materiały są bardzo przystępne i klarowne. Czuję w tym kursie ogrom wiedzy i praktyki uczącego. Przekonuje mnie Jego prawdziwość. Prowadzi za uzdę krok po kroku, bez pośpiechu. Ma umiejętność przekazywania wiedzy i wzbudza moje zaufanie. W samym kursie cenię prostotę, łatwość, przejrzystość, dostępność, a także wiedzę praktyczną i stopniowanie trudności. Poleciłbym ten kurs każdemu, kto nawet nie ma ochoty uczyć się grać na harmonijce. Manfredi jest prawdziwy i jasno przekazuje wiedzę praktyczną.
Przed zakupem kursu miałem sporo wątpliwości. Po pierwsze nie byłem pewny, jak będzie wyglądał w praktyce i czy jest to warte tyle pieniędzy. Zastanawiałem się też czy faktycznie będzie wystarczająco materiału, żebym mógł po jego przejściu swobodnie grać na harmonijce. Nie było wtedy dla mnie do końca zrozumiałe jak to wszystko będzie działać, ale teraz uważam, że kurs jest wspaniale zrobiony, zarówno na platformie internetowej, jak i w zeszycie ćwiczeń. Do tej pory, dzięki kursowi wiem, co to jest rytmika i potrafię ją ćwiczyć, wiem, co to są akordy i jak je grać. Potrafię wydobywać pojedyncze dźwięki. Potrafię grać z metronomem, co prawda jeszcze nie najlepiej, ale wiem, o co chodzi, dlaczego jest taki ważny i dlaczego powinniśmy z nim pracować. Potrafię grać proste melodie, jak również bardziej skomplikowane utwory. Potrafię grać do podkładów, ale mam jeszcze problemy z rytmiką, słuchowo z taktem różnie mi wychodzi. Potrafię obniżenia, oprócz 3. Kanału. Potrafię nawet zagrać utwór i zagrywki z bendingiem, a przy tym wszystkim jestem dopiero w 5. module. Nie jestem w stanie wskazać jednej konkretnej rzeczy, która podoba mi się w kursie najbardziej. Może mogłyby to być ćwiczenia na platformie internetowej kursu i ich wykonanie, prezentacja i możliwość ćwiczenia ich z Manfredim i to w różnych tempach, a nawet z podkładem. Podoba mi się też robienie własnych nagrań i ocena postępów przez Manfrediego na grupie. Cenię sobie kontakt z Manfredim i Jego wsparcie. Podoba mi się również zrozumiałość przekazywanej wiedzy w lekcjach, no i zeszyt ćwiczeń. Tak, poleciłbym serdecznie ten kurs innym, dlatego że daje on wieczny dostęp zawsze i wszędzie do obszernych materiałów, zawierających dużo wiedzy i ćwiczeń, nie tylko dla początkujących, ale również moim zdaniem dla zaawansowanych. Kurs jest bardzo dobrze przemyślany i wypracowany z wielkim nakładem pracy.
Nie miałem żadnych wątpliwości przy decyzji o zakupie kursu, ponieważ wcześniej oglądałem kanał na YT Manfrediego i podobał mi się sposób w jaki prezentuje swoją wiedzę i dzieli się doświadczeniem. Cena za kurs, w mojej opinii, nie jest wcale wygórowana. Dzięki kursowi, przede wszystkim nabrałem ogłady muzycznej, bo to dla mnie nowa dziedzina. Przeszedłem drogę od zupełnych podstaw (na przykład myślałem, że kupiłem zepsutą harmonijkę, bo nie wszystkie kanały grały) do podstaw samodzielnej improwizacji. I to wszystko w ciągu kilku miesięcy. Kurs to usystematyzowanie i porządek kolejnych etapów nauki, ale też możliwość nieograniczonego powracania do wcześniejszych etapów. Jako kursant czuję się zaopiekowany, mając możliwość bezpośrednio zwracać się do nauczyciela z problemami. Lubię podkłady muzyczne z kursu, taby do utworów i brak presji czasu. Polecam kurs każdemu, kto chciałby nauczyć się grać na harmonijce. Ja rozwinąłem swoje umiejętności od zera do przyjemności z grania prostych utworów bluesowych i zaczynam powoli improwizować. Granie na harmonijce sprawia mi ogromną przyjemność. Mam nadzieję rozwijać się dalej. Duża w tym zasługa mojego Guru. Manfredi Wielkie Dzięki!!!
Gwarantuję Ci 100% satysfakcji.
Lekcja 0. Nowa forma kursu vs jego poprzednia wersja.
Lekcja 1. Przywitanie.
Lekcja 2. Cel kursu.
Lekcja 3. Mity na temat harmonijki.
Lekcja 4. Jak korzystać z kursu.
Lekcja 4a. Jak nagrywać prace domowe.
Lekcja 4b. Jak wrzucić pracę domową na grupę wspólnej nauki.
Lekcja 5. Co będzie Ci potrzebne.
Lekcja 6. Jaką harmonijkę wybrać.
Lekcja 7. Podstawy teorii [1].
Lekcja 8. Podstawy teorii [2].
Lekcja 9. Ćwiczenie rytmiczne [1].
Lekcja 10. Ćwiczenie rytmiczne [2].
Lekcja 11. Oddychanie przeponowe.
Lekcja 12. Błędy początkujących.
Lekcja 13. W jakich tempach ćwiczyć.
Lekcja 14. Praca domowa.
Lekcja 1. Przywitanie.
Lekcja 2. Ćwiczenie rytmiczne [3].
Lekcja 3. Budowa harmonijki.
Lekcja 4. Trzymanie harmonijki.
Lekcja 5. Jak zagrać akord.
Lekcja 6. Jak zagrać pociąg.
Lekcja 7. Oddychanie.
Lekcja 8. Jak działa metronom.
Lekcja 9. Rytm grany akordami [1].
Lekcja 10. Rytm grany akordami [2].
Lekcja 11. Błędy początkujących.
Lekcja 12. Praca domowa.
Lekcja 1. Przywitanie.
Lekcja 2. Rytm grany akordami [3].
Lekcja 3. Wydobycie pojedynczego dźwięku.
Lekcja 4. Jak ćwiczyć trafianie w jeden kanał.
Lekcja 5. Tabulatura, nuty czy granie ze słuchu.
Lekcja 6. Jak czytać taby harmonijkowe.
Lekcja 7. Gama C-dur.
Lekcja 8. Znany utwór.
Lekcja 9. Efekt wah-wah.
Lekcja 10. (BONUS) „Efekt” stacji kolejowej.
Lekcja 11. Rozbudowany pociąg.
Lekcja 12. Błędy początkujących.
Lekcja 13. Praca domowa.
Lekcja 1. Przywitanie.
Lekcja 2. Czym jest synkopa.
Lekcja 3. Czym jest nuta z kropką.
Lekcja 4. Czym są łączenia w nutach.
Lekcja 5. Czym jest pauza.
Lekcja 6. Synkopa w praktyce [1] – ćwiczenie.
Lekcja 7. Synkopa w praktyce [1] – granie.
Lekcja 8. Synkopa w praktyce [2] – ćwiczenie.
Lekcja 9. Synkopa w praktyce [2] – granie.
Lekcja 10. Synkopa w praktyce [3] – ćwiczenie.
Lekcja 11. Synkopa w praktyce [3] – granie.
Lekcja 12. (BONUS) Synkopy z graniem nut duszków.
Lekcja 13. Znany utwór.
Lekcja 14. Błędy początkujących.
Lekcja 15. Praca domowa.
Lekcja 1. Przywitanie.
Lekcja 2. Jak mierzymy odległości między dźwiękami.
Lekcja 3. Czym jest skala.
Lekcja 4. Po co gramy ćwiczenia na skalach.
Lekcja 5. Pasaż na gamie C-dur.
Lekcja 6. Znany utwór.
Lekcja 7. Zagrywka synkopowana [1].
Lekcja 8. Zagrywka synkopowana [1] z melodią.
Lekcja 9. Zagrywka synkopowana [2].
Lekcja 10. Zagrywka synkopowana [2] z melodią.
Lekcja 11. Zagrywka synkopowana [3].
Lekcja 12. Zagrywka synkopowana [3] z melodią.
Lekcja 13. Zagrywka synkopowana [4].
Lekcja 14. Zagrywka synkopowana [4] z melodią.
Lekcja 15. Potęga prostoty.
Lekcja 16. Błędy początkujących.
Lekcja 17. Praca domowa.
Lekcja 1. Przywitanie.
Lekcja 2. Pasaż na gamie C-dur [2].
Lekcja 3. Pojedyncze dźwięki na wysokich kanałach.
Lekcja 4. Znany utwór.
Lekcja 5. Teoria – shuffle i inne rytmy triolowe.
Lekcja 6. Czym jest swing.
Lekcja 7. Rytm [1] – ćwiczenie.
Lekcja 8. Rytm [1] – akordami.
Lekcja 9. Rytm [1] – z melodią.
Lekcja 10. Rytm [2] – ćwiczenie.
Lekcja 11. Rytm [2] – akordami.
Lekcja 12. Rytm [2] – z melodią.
Lekcja 13. Błędy początkujących.
Lekcja 14. Praca domowa.
Lekcja 1. Przywitanie.
Lekcja 2. Pojedyncze dźwięki na niskich kanałach.
Lekcja 3. Jak „naprawić” drugi kanał.
Lekcja 4. Czym jest takt.
Lekcja 5. Czym jest chorus.
Lekcja 6. Czym jest akord.
Lekcja 7. Czym jest akord septymowy.
Lekcja 8. Czym jest progresja akordowa.
Lekcja 9. Budowa bluesa w uproszczeniu.
Lekcja 10. Blues – ćwiczenie [1].
Lekcja 11. Blues – ćwiczenie [2].
Lekcja 12. Blues – ćwiczenie [3].
Lekcja 13. Pochód bluesowy.
Lekcja 14. (BONUS) Rozbudowany pochód bluesowy.
Lekcja 15. Blues Brodatego Wędrowca (utwór Manfrediego).
Lekcja 16. Jak grać z podkładami.
Lekcja 17. Granie pojedynczym dźwiękiem przez całą harmonijkę.
Lekcja 18. Błędy początkujących.
Lekcja 19. Praca domowa.
Lekcja 1. Przywitanie.
Lekcja 2. Czym jest groove.
Lekcja 3. Artykulacja na harmonijce.
Lekcja 4. Taktuk [1].
Lekcja 5. Taktuk [2].
Lekcja 6. Taktuk [3].
Lekcja 7. Taktuk [4].
Lekcja 8. Taktuk [5].
Lekcja 9. Taktuk + melodia.
Lekcja 10. Przykłady innych groovów.
Lekcja 11. Błędy początkujących.
Lekcja 12. Praca domowa.
Lekcja 1. Przywitanie
Lekcja 2. Po co nam obniżenia.
Lekcja 3. Jak działają obniżenia.
Lekcja 4. Proces nauki obniżeń.
Lekcja 5. Jak zrobić obniżenie na 6. kanale.
Lekcja 6. Ćwiczenie na obniżenie [1].
Lekcja 7. Ćwiczenie na obniżenie [2].
Lekcja 8. Ćwiczenie na obniżenie [3].
Lekcja 9. Ćwiczenie na obniżenie [4].
Lekcja 10. Ćwiczenie na obniżenie [5].
Lekcja 11. Czym są zagrywki.
Lekcja 12. Zagrywka z obniżeniem [1].
Lekcja 13. Prosty znany utwór, oparty na obniżaniu dźwięku na 6. kanale.
Lekcja 14. Blues Brodatego Rewolwerowca (utwór Manfrediego).
Lekcja 15. Błędy początkujących.
Lekcja 16. Praca domowa.
Lekcja 1. Przywitanie.
Lekcja 2. Czym jest pentatonika.
Lekcja 3. Pentatonika d-moll.
Lekcja 4. Czwórki na pentatonice.
Lekcja 5. Zagrywka na pentatonice.
Lekcja 6. Tryton i skala bluesowa.
Lekcja 7. Zagrywka na skali bluesowej.
Lekcja 8. Ciekawe sposoby na ćwiczenie skal.
Lekcja 9. Znany utwór.
Lekcja 10. Błędy początkujących
Lekcja 11. Praca domowa
Lekcja 1. Przywitanie.
Lekcja 2. Budowa bluesa molowego.
Lekcja 3. Ogrywanie bluesa molowego – ćwiczenie [1].
Lekcja 4. Ogrywanie bluesa molowego – ćwiczenie [2].
Lekcja 5. Ogrywanie bluesa molowego – ćwiczenie [3].
Lekcja 6. Formuła call-response.
Lekcja 7. Utwór molowy w wersji uproszczonej.
Lekcja 8. Zagrywka [1].
Lekcja 9. Zagrywka [2].
Lekcja 10. Zagrywka [3].
Lekcja 11. Błędy początkujących.
Lekcja 12. Praca domowa.
Lekcja 1. Przywitanie
Lekcja 2. Utwór molowy w wersji oryginalnej.
Lekcja 3. Dwa podejścia do improwizacji.
Lekcja 4. Ogrywanie pentatoniki na bluesie molowym.
Lekcja 5. Improwizacja na 3. dźwiękach.
Lekcja 6. Jak grać zagrywki do podkładu.
Lekcja 7. Improwizacja na bazie zagrywek.
Lekcja 8. Połączenie utworu z improwizacją.
Lekcja 9. Improwizacja metodą schodkową.
Lekcja 10. Błędy początkujących.
Lekcja 11. Praca domowa.
Lekcja 12. Co dalej.
Będę tutaj co jakiś czas dorzucał opracowanie nowego utworu, aby uprzyjemnić Ci naukę. 😉
Tak! W kursie zaczynamy co prawda od zera, ale bardzo szybko idziemy dalej. Najlepiej zerknij na agendę powyżej i odpowiedz sobie na pytanie czy wszystkie wypisane tematy lekcji masz opanowane. Jeśli grasz już swobodnie improwizacje bluesowe do podkładów lub z zespołem, świadomie używając skal i trafiając czysto we wszystkie dźwięki, wtedy bym się zastanowił. Zależy czy Twoim umiejętnościom przydałby się szlif i organizacja czy może są już perfekcyjnie uporządkowane i cały czas się rozwijasz 🙂
Jak najbardziej 🙂 Kurs jest tak pomyślany, żeby nie miał żadnych wymagań wstępnych. Omawiam nawet jaką harmonijkę najlepiej jest kupić na początek. Jeśli nigdy nie miałeś/miałaś do czynienia z muzyką, to po prostu więcej czasu zajmie Ci przejście przez początkowe moduły.
Szacuję, że dla jednej części takiej jak ta będzie to około 3-4 miesięcy.
Dostęp do materiałów jest dożywotni i nieograniczony czasowo.
Wszystkie mieszczą się na platformie online.
Oznacza to, że możesz je przerabiać o dowolnej porze dnia lub nocy.
Tylko od Ciebie zależy kiedy zaczniesz i kiedy skończysz naukę z kursem.
Czasem organizuję opcjonalne spotkania na żywo w formie pytań i odpowiedzi.
Jeśli jednak nie będziesz w stanie w nich uczestniczyć,
nagrania z tych spotkań będą dostępne dla kursantów po ich zakończeniu.
Absolutnie nie. Lekcje zostały przeze mnie nagrane i przygotowane jako gotowe filmy do oglądania na platformie. Można do nich sięgać jak i kiedy się chce.
Krótko mówiąc, tak długo aż nie ukończysz kursu. Bez względu na to, ile czasu Ci to zajmie.
Udzielać się nie musisz, ale dołączenie do grupy jest wysoce wskazane, ponieważ jest ona świetnym miejscem. Wytwarza się tam co raz wspanialsza harmonijkowa społeczność.
Oznacza to, że póki ja żyję i póki istnieje brodato-dźwiękowa platforma, możesz się do niej logować bez ograniczeń. W razie migracji do innych narzędzi, Twój dostęp także zostanie zmigrowany. W razie nieprzewidzianych wypadków, takich jak śmierć czy upadek całego Internetu, wszystkie materiały zostaną Ci przekazane w zarchiwizowanej wersji offline.
Osobiście jestem wielkim przeciwnikiem życia na kredyt. Jeśli w chwili obecnej nie jesteś sobie w stanie pozwolić na zakup kursu, mam dla Ciebie propozycję. Załóż sobie specjalny fundusz/konto/skarpetę i potraktuj to jak bank, który udzielił Ci pożyczki na ten cel. Wyznacz sobie jakąś kwotę i wpłacaj ją tam co miesiąc. Tylko nie zapomnij o odsetkach! Zanim się obejrzysz, cała kwota się uzbiera a odsetek starczy jeszcze na nową harmonijkę. Możesz napisać do mnie maila z tytułem „kupuję na raty za [aktualna cena] – wysokość raty [x] zł”. Jak tylko uzbierasz całość, udostępnię Ci możliwość zakupu kursu po cenie z dnia maila. Niezależnie od tego czy zapisy będą w danej chwili otwarte czy nie.
Nie może. Za to jest i będzie co raz drożej. Jeśli absolutnie nie możesz sobie teraz pozwolić na wydatki, darmową wiedzę znajdziesz na kanale YouTube Brodatych Dźwięków.
Niestety zawsze jestem słowny, w kwestii zakończenia zapisów także.
Najprostsza opcja to PayPal. Jest on dostępny w metodach płatności na stronie zakupu.
Jeśli z jakichś względów preferujesz inną opcję, najlepiej napisz do mnie.
Na pewno coś wymyślimy 😉
Materiały są w języku polskim. Jeśli będziesz w stanie z nich korzystać, to nie widzę przeciwskazań.
Komunikować się możemy po angielsku.
Uwielbiam słuchać wybitnych harmonijkarzy, wykraczających poza utarte schematy bluesowe.
Niestety aktualnie na świecie nie ma ich zbyt wielu.
Moim marzeniem jest, aby na stare lata móc usiąść wygodnie w folelu,
rozkoszując się pięknymi dźwiękami płynącymi z różnorodnych nagrań harmonijkowych.
Postanowiłem, że nie będę liczyć tylko na los i sam postaram się zasilić świat w jak najwięcej dobrych harmonijkarzy!
Może za parę lat słowo ‘harmonijkarz” trafi wreszcie do słownika…